خانه سبد خرید 0 لیست قیمت حساب کاربری

مقایسه ریسه ی شلنگی 5730 با ریسه شلنگی وایرلس

مقایسه ریسه ی شلنگی 5730 با ریسه شلنگی وایرلس
  • ۱۴۰۱-۱۱-۰۸
  • توسط مدیریت سایت
  • 0 نظر

مقایسه ریسه ی شلنگی 5730 با ریسه شلنگی وایرلس

با آمدن لامپ های جدید و خوش فرم، منابع نوری تبدیل به محصولات خاص و محبوب شدند.

مدتی مشتریان سرگرم لذت بردن از تنوع انواع و اقسام پنل ها و ... بودند تا اینکه با خلق ریسه های شلنگی، نورپردازی معنای دیگری گرفت و جنبه ی تزیینی هم پیدا کرد.

بدین صورت هدف منابع نوری از تامین نور کافی فراتر رفته و تولید کنندگان با درک تاثیر ان در جذابیت پیرامون، محصولاتی تولید کرده اند تا نور به طور متفاوت بر اجسام و فضا بتابد.

نور مخفی که در سقف های کاذب پراکنده شده و خانه ها را به فضایی رویایی تبدیل کرده ، به واسطه ی پنل ها و منابع نوری که در ذهن سراغ داریم، ایجاد نشده یعنی نور با نصب ریسه ی شلنگی منعکس شده است.

البته خود ریسه شلنگی به چندین مدل با کاربرد های گوناگون تقسیم می شود که در این مقاله به ۲ مورد از بهترین و کارآمدترین آنها خواهیم پرداخت.

ریسه شلنگی ۵۷۳۰ :

ساختار ریسه شلنگی ۵۷۳۰ بصورتی طراحی شده تا با فرمی جمع و جور به راحتی در کوچکترین فضاها پنهان شود در این صورت منشا نور کاملا مخفی می شود‌.

ریسه شلنگی با فرمی شبیه به نواری باریک به راحتی از لا به لای سقف کاذب یا راه پله ها بدون اشغال کردن فضایی محسوس نور را هدایت می کند.

انواع ریسه های شلنگی :

ریسه یعنی یک منبع نوری که قطعات زیاد و کوچکی از لامپ های LED به طور منظم در کنار هم در یک نوار طولانی چیده شده اند.

ریسه شلنگی های جدید در دو نوع  ریسه ی شلنگی 5730 معمولی و ریسه شلنگی وایرلس ساخته می شوند که هر کدام از جهتی با نیاز های متفاوتی هماهنگ شده اند. اما خصوصیتی که در هر دو رعایت شده، فرم نواری بوده. هر دو کارایی مشابه دارند اما با توجه به احتیاجات هر‌ مکان،  در جنس و فرم های گوناگون تولید می شوند.

حجم نور در ریسه های شلنگی همواره ثابت نبوده که برای افزایش ان، سایز چیپ ها تغییر می کند. چیپ های کوچکتر نور نرم و سایه مانند ایجاد می کنند و چیپ های درشت تر با نوری قوی ار اطراف را روشن می کنند.

ریسه شلنگی 5730 دو لاین :

۵۷۳۰ نام یکی از ریسه هاست که از نوع چیپ مورد استفاده گرفته شده و نوری قوی تولید می کند بخصوص اگر 2 یا سه رشته کنار هم قرار بگیرند، محیط را از وجود منبع نور بزرگ بی نیاز می کنند. اگر از منابع نور برای زیباتر شدن دکوراسیون کمک می گیرید، ریسه شلنگی ۵۷۳۰ می تواند علاوه بر تاباندن غیر مستقیم نور(بازتاب نور) جزیی از دکوراسیون به حساب اید یعنی در اطراف وسایل چیده شده، بچرخد تا شکل و فرم انها را بهتر نمایش دهد.

روشن ماندن طولانی این نوع، نه تنها مصرف برق را افزایش نمی دهد، بلکه در کاهش طول عمر تاثیر نخواهد گذاشت. انها می توانند برای ساعت های طولانی بدون عیب و ایراد کار کنند.

هر کلاف یا بسته حاوی ۱۰۰ متر ریسه ی شلنگی ۵۷۳۰ است که می توان به اندازه ی دلخواه از نقطه مورد نظر ( معمولا نقاط برش در هر متر قرار دارند ) برش زد.

آیا میزان نور ریسه شلنگی ۵۷۳۰ تغییر می کند؟

رشته های این ریسه تا ۳ عدد می تواند افزایش یابد که طبیعتا افزایش حجم نور در ۳ لاین بیشتر است بعلاوه با کم شدن فاصله ی چیپ ها، نواری نورانی خواهید داشت. ( البته گرما و حرارت افزایش پیدا میکند )

ساختار و رنگ بندی ریسه شلنگی ۵۷۳۰ :

این نوع مقاومت زیادی دارند و از دو بخش مدار و مفتول مسی تشکیل شده که با لایه ی سیلیکون IP 68 محکم در جای خود ثابت شده اند.

با اینکه در ابتدا صرفا برای روشن کردن مسیر پله ها و رنگارنگ کردن سقف خانه ها ساخته شدند اما تنوع رنگی بالای ریسه شلنگی ۵۷۳۰ می تواند با هر دکوراسیونی هماهنگ شود. رنگ های سفید، زرد، قرمز، ابی ، سبز، بنفش، پرتقالی ، انبه ای و... می توانند محیط کافه ها و رستوران ها را شاد و دلباز جلوه دهند.

نکات ایمنی در نصب ریسه شلنگی ۵۷۳۰ :

  • ریسه ی شلنگی ۵۷۳۰ اتصالات ظریفی دارد بنابراین مراقب باشید کودکان با فشار دادن و خمیده کردنش علاوه بر آسیب زدن به ساختارش موجب برق گرفتگی نشوند.
  • با پوشاندن دو سر رشته، قسمت هادی را ایمن کنید.
  • هنگام نصب توجه کنید ریسه شلنگی ۵۷۳۰ کاملا روی سطح دیوار بخوابد. آویزان شدن یا پیچ خوردن قسمت هایی نشان از نصب اشتباه است چرا که سنگین شدن نقاطی باعث آسیب ساختار درون ریسه خواهد شد.
  • اگر قصد دارید دو رشته را به صورت جداگانه اما نزدیک به هم وصل کنید، ایجاد فاصله ی دو و نیم سانتی متری الزامی است زیرا حرارت بالا باعث سوختگی لامپهای ریسه میشود.
  • در حین نصب از بکار بردن وسایل برنده و نوک تیز خودداری کنید. با شکافی سطحی ، عایق از بین خواهد رفت و چیپ ها از کار خواهند افتاد.
  • ریسه شلنگی ۵۷۳۰ ضد اب نیست پس از نصب در محیط نم دار خودداری کنید.
  • اگر فرم سقف کاذب به گونه ای است که ریسه باید پیچ و تاب زیادی بخورد، ان را قبل از نصب در محیط گرم قرار دهید یا روشنش کنید تا حرارت چیپ ها روکش را نرم کند.
  • اگر فرم سقف کاذب به گونه ای است که ریسه باید پیچ و تاب زیادی بخورد، ان را قبل از نصب در محیط گرم قرار دهید یا روشنش کنید تا حرارت چیپ ها روکش را نرم کند.

فواید ریسه شلنگی ۵۷۳۰ :

  • به دلیل فرم باریک رشته ها، از باریک ترین فضا ها عبور می کنند.
  • طول رشته از پیش تعیین نشده بنابراین برای طول بیشتر نیاز به وصل تکه های کوچکتر به هم نیست.
  •  نوری روشن و زلال تولید می کند.
  • با اینکه ضخامت کمی دارند اما با افزایش لاین می توانید نور مورد نظر را ایجاد کنید.

معایب ریسه شلنگی ۵۷۳۰ :

برای درک تفاوت و برتری نسل بعدی به نام ریسه ی وایرلس بهتر است به ایرادات اشاره کنیم :

  • هر دو سر رشته ها باز هستند. اگر با عایق پوشانده نشوند، به راحتی جریان برق را انتقال می دهند.
  • اگر نقطه ای از نوار برش خورده یا بسوزد، متاسفانه در عملکرد بقیه ی چیپ ها با از کار افتادن یا چشمک زدن، تاثیر منفی می گذارد.
  • در برابر حرارت، ناپایدار است.

تا به اینجا با مزایای بیشمار و از همه مهم تر نورپردازی جذاب ریسه های ۵۷۳۰ اشنا شدید. خوشبختانه برخی از معایب این نسل با تولید نسل جدید به نام ریسه های وایرلس ، به نقطه قوت تبدیل شده که در ادامه با معرفی کامل محصول ریسه ی وایرلس به تغییرات ایجاد شده پی خواهیم برد‌.


ریسه شلنگی وایرلس

ریسه ی شلنگی وایرلس با ریسه ی شلنگی ۵۷۳۰ چه فرقی دارد؟

طبیعتا تولیدکنندگان برای خلق محصولی جدید، برای کیفیت و کارایی بهتر، به سراغ شناسایی و رفع ایرادات می روند که در تولید ریسه ی وایرلس هم این قانون اجرا شده بنابراین شاهد ویژگی های جدیدی خواهیم بود. اولین تغییر در ساز و کار اعمال شده است. رشته های نسل قبل حامل دو مفتول الومینیومی بودند که وظیفه ی هدایت الکتریسته به مدار را برعهده داشتند. اما نکته ای جزئی موجب نقص ریسه می شد یعنی با اضافه شدن مقداری مس برای  القای جریان برق از الومینیوم به مس در جریان برق اختلال ایجاد می شد.

حالا در ریسه ی شلنگی وایرلس این ایراد با ایجاد ۵ لایه رفع شده که فقط ۲ لایه به مفتول مسی اختصاص داده شده است بنابراین ریسه های شلنگی وایرلس در تولید نور هیچ وقفه ای ایجاد نمی کنند.

فواید ریسه شلنگی وایرلس :

  • تغییر دیگری که به یکی از فواید اساسی اش تبدیل شده حذف سیم بین محل های برش است. سیم ها در اثر خمیدگی و دولا شدن باعث سوختن محصول می شدند.
  • ریسه های وایرلس دارای شار نوری تا 2 برابر نسل قبل را دارند، بنابراین نیازی به افزایش لاین ها برای ایجاد نور بیشتر نیست (مشکل حرارت و مصرف برق ) .


عایق رشته های وایرلس :

بخشی از ساختمان نوار ها را پلی وینیل کلرید تشکیل داده که در بازار با نام پی وی سی در رایج است و نقش عایق را ایفا می کند. این ماده علاوه بر شفاف بودن، جنس نرمی دارد تا به هر فرم و شکلی در آید.

از دیگر ویژگی های هوشمندانه دفع اشعه ی فرابنفش است. این نقطه قوت وقتی به کار می اید که ریسه ها در نمای بیرونی ساختمان نصب شده باشند. برای مثال اگر حاشیه ی پنجره ها یا کف سنگ فرش ها کار گذاشته شود، افتاب نمی تواند بافتش را خورد کند. نسل قبل در مقابل نور طبیعی سریع ترد شده و می شکستند. حالا را رفع ان مشتریان ناراضی می توانند از جذابیت و مزایای جدید ریسه های وایرلس استفاده کنند.

آنها با خصوصیت Ip65 معروف هستند، نقطه قوتی که نصب نسل قبل را محدود کرده بود. Ip65 بودن یعنی اب و رطوبت با بافتش نفوذ نمی کند بنابراین ریسه های وایرلس کاملا مناسب افرادی است که می خواهند زیبایی و تزیینات درون کافه و رستوران را به ورودی  و خارج از ان انتقال دهند. در صورت بارش باران یا افتاب شدید، نیاز به بر هم زدن دکوراسیون و پوشاندن ریسه ها ندارید. ( البته به دلیل وجود برق 220 ولت استفاده در محل های دارای رطوبت بالا توصیه به هیچ وجه توصیه نمیشود )

افزایش محسوس شار نوری در ریسه های وایرلس :

شار نوری در تعریف عامیانه یعنی مقدار نوری که LED ها به اطراف منتشر می کنند که با کلمه ی لومن مشخص می شود. اگر ریسه های قدیمی می توانستند در ۱ متر ۳۵۰ لومن منتشر کنند، میزان لومن در ریسه های وایرلس با همان طول به عدد ۸۰۰ ارتقا یافته است.

برای جمع بندی باید بگوییم ریسه های معمولی به خصوصیت و ویژگی های مثبت خود توانستند مردم را با جنبه های دیگر نورر اشنا کنند، از طرفی زمینه را برای تولید نسل جدید و برتر فراهم کردند.

اگر با اشتیاق انواع و اقسام ریسه های جدید را دنبال می کنید، ریسه ی وایرلس به عنوان جدید ترین محصول چه از لحاظ زیبایی چه کارامد بودن، تجربه بهتری را ارائه خواهد داد.

0 نظر

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر میدهد.